Íránytű - 2024/25. tanév

Hatályos:             2024. 09. 01-től

Készítette:           E. Bach Zsuzsanna igazgató    

Kelt:                     2024. augusztus 30.

Elfogadta:           az intézmény nevelőtestülete            

Jóváhagyta:         az intézmény fenntartó Kuratóriuma

 

 

Tartalomjegyzék

 

Címek és elérhetőségek                                                                                                                                         3

Fenntartó                                                                                                                                                                3

Az iskola vezetősége                                                                                                                                             4

Pedagógus névsor                                                                                                                                                  5

A tantestület tagjai                                                                                                                                     6

Az oktatási-nevelési folyamatot segítő szakemberek                                                                              10

Az Iskola munkáját segítő dolgozók                                                                                                       10

Alapítványi támogatás és különórák díjának befizetése                                                                                      11

Kommunikáció                                                                                                                                                    12

A 2024/25-ös tanév rendje és kiemelt eseményei                                                                                               14

Iskolánk munkarendje                                                                                                                                         15

Az iskolai ünnepélyeken való megjelenés                                                                                                           16

Mit tesz iskolánk a minőségi oktatás megőrzése érdekében?                                                                             16

Két tanítási nyelvű programunk                                                                                                                          17

A kritériumvizsga                                                                                                                                                19

Tehetséggondozás                                                                                                                                                20

Házi feladat                                                                                                                                                          22

Javító dolgozatok lehetőségei                                                                                                                        22

Az iskola szabályrendszere                                                                                                                                  23

Mulasztások igazolása                                                                                                                             24

Szünetek rendje                                                                                                                                       25

Az iskola helyiségeinek, eszközeinek használati rendje                                                                         25

Étkezés, az iskolai ebédlő rendje                                                                                                             26

A délutáni foglalkozások rendje                                                                                                              26

A délutáni szabadidős foglalkozások rendje                                                                                           27

Az iskolai és az iskolán kívüli viselkedés normái                                                                                               27

Vagyonvédelem:                                                                                                                                        27

Általános:                                                                                                                                                  28

Öltözködés:                                                                                                                                               28

Tanórákon:                                                                                                                                                28

Az udvaron:                                                                                                                                               28

Egészség és biztonság                                                                                                                                          29

Az épület kiürítése                                                                                                                                   30

Kivételes időjárás esetén                                                                                                                         30

Iránytű elfogadása                                                                                                                                               31

 

 

 

 

 

 

Általános információk

 

 

 

Címek és elérhetőségek

 

Szabó Magda Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

 

cím:                1026 Budapest, Gábor Áron u. 47.

telefon:          06-1-326-6648

e-mail:                       szabomagda.iskola@gmail.com

weboldal:       https://www.szmiskola.hu/

szmblog:        https://szmblog.blog.hu/

 

 

Fenntartó

 

Rózsabimbó Óvoda és Bölcsőde Alapítvány

 

alapító:          Bachné Pekáry Zsuzsanna

cím:                1022 Budapest, Bimbó út 113-115.

telefon:          06-1-326-6647

bankszámlaszám: 10104105-41270000-00000004

 

 

 

Iskolánk által létrehozott Alapítvány

 

Szabó Magda Szellemi Örökségéért Alapítvány

 

alapító:           Szabó Magda Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

székhely:       1026 Budapest, Gábor Áron utca 47.

lev. cím:         1022 Budapest, Bimbó utca 113-115.

weboldal:      https://www.szmiskola.hu/alapitvany

 

 

A nevelés és oktatás, tehetséggondozás, képességfejlesztés és ismeretterjesztés, kulturális tevékenység és kulturális örökségmegóvás feladatait vállaló közhasznú alapítvány Szabó Magda szellemi örökségének őrzésére, ápolására jött létre. Vállalásai között szerepel a köz- és felsőoktatásban tanulókat és hallgatókat mozgósító versenyek és pályázatok kiírása, az iskolákkal és könyvtárakkal való együttműködés.
A TANÉV TANÁRA, PEDAGÓGUSA és DIÁKJA plakett átadása, továbbá egy Szabó Magda-dokumentumtár létrehozása, az archívum bővítése.

 

 

Iskolánk nyitva tartása:                                         Titkárság:

Tanítási időben: 7:30 – 17:00                      Hétfő, kedd, szerda, péntek:  8:00-16:00

Tanítási időn kívüli foglalkozás:                 Csütörtök                            8:00-14:00

      16:00-18:00                     

 

 

Az iskola vezetősége

 

Keszthelyiné
Szmolen Judit

E. Bach Zsuzsanna

Reményi Gizella

Igazgatóhelyettes

Igazgató

Oktatási igazgatóhelyettes

 

 

Fogadóóra:

Az igazgató és az igazgató helyettes fogadóórái:
Előzetes egyeztetés alapján a 061/326-6648-as telefonszámon vagy szabomagda.iskola@gmail.com email címen.                                                                           

Tanáraink

 

 

Pedagógus névsor

2024/25. tanév

 

  1. Bede Zoltán
  2. Bertalan Ágota
  3. Bach Zsuzsanna
  4. Kamrás Orsolya
  5. Kenneth Friis
  6. Kispál-Katics Eszter
  7. Keszthelyiné Szmolen Judit
  8. Király Mária
  9. Koczka Zsuzsanna
  10. Keszthelyi-Kocsis Enikő
  11. Kotora Györgyné
  12. Katona Mária Linda
  13. Kovács Judit
  14. Major Zsuzsa
  15. Méhesné Kispál Anita
  16. Őri Csanád
  17. Mihály István László
  18. Molnár Kadosa István
  19. Muszbek Zsuzsanna
  20. Prieszol Zsófia
  21. Reményi Gizella
  22. Rózsahegyi Luca
  23. Schneider Gabriella
  24. Farkas Diána
  25. Szeőke Kata
  26. Szomódi Zsuzsanna
  27. Takács András
  28. Tóth András
  29. Zeffer Katalin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tanáraink

 

A tantestület tagjai

 

Prieszol Zsófia

Osztályfőnök 1. osztály

Magyar 1. osztály
Testnevelés 1. osztály

Vizuális kultúra/Art 1. osztály

Technika és tervezés/ Arts and Crafts 1. osztály
Etika 1. osztály

Délutáni tanulásirányítás 1. osztály

 

Rózsahegyi Luca

Osztályfőnök 1. osztály

Matematika 1. osztály

Angol nyelv 1. osztály

Technika és tervezés/Arts and Crafts 1. osztály

Vizuális kultúra/Art 1.osztály

Etika 1. osztály

Délutáni tanulásirányítás 1. osztály

Szomódi Zsuzsanna          

 

Munkaközösség vezető – alsó tagozat

Osztályfőnök 2. osztály

Matematika 2. osztály

Matematika 6. osztály

Ének-zene 2 és 6. osztály
Etika 2. osztály
Technika és tervezés/Arts and Crafts 2. osztály

Matematika tehetséggondozás 6-7. osztály

Délutáni tanulásirányítás 2. osztály

Kamrás Orsolya

Magyar 2. osztály
Osztályfőnök 2. osztály

Etika 2. osztály

Angol nyelv 1-2. osztály
Testnevelés 2. osztály

Technika és tervezés/Arts and Crafts 2. osztály

Vizuális kultúra/Art 2.osztály
Délutáni tanulásirányítás 2. osztály

 

Koczka Zsuzsanna

Osztályfőnök 3. osztály

Magyar 3. osztály
Etika 3. osztály

Délutáni tanulásirányítás 3. osztály

Zeffer Katalin

Délutáni tanulásirányítás 3. osztály

Matematika tehetséggondozás 2. és 3. osztály

Szeőke Katalin

Matematika 3. osztály

Vizuális kultúra/Art 3.osztály
Technika és tervezés 5. és 6. osztály

 

Muszbek Zsuzsanna

Osztályfőnök 4. osztály

Magyar 4. osztály

Etika 4. osztály

Vizuális kultúra/Art 2. és 4. osztály

Technika és tervezés/Arts and Crafts 3-4. osztály

Technika és tervezés 7. osztály

Délutáni tanulásirányítás 4. osztály

 

Kispál-Katics Eszter

Osztályfőnök 4. osztály

Matematika 4. osztály

Angol nyelv 4. osztály

Etika 4. osztály

Vizuális kultúra/Art 3-4.osztály

Technika és tervezés/Arts and Crafts  3-4. osztály

Labdajáték 4. osztály

Délutáni tanulásirányítás 4. osztály

Major Zsuzsa

Osztályfőnök 5. osztály

Történelem 5-8. osztály

Állampolgári ismeretek 8. osztály

Magyar nyelvtan 5-8. osztály

Magyar felvételi előkészítő 8. osztály

 

Keszthelyi-Kocsis Enikő

Osztályfőnök 5. osztály

Ének-zene 1. és 3-4-5. és 7-8. osztály

Etika 5. osztály

Tanulószoba 

 

Mihály István

Munkaközösség vezető – felső tagozat

Osztályfőnök 6. osztály

Angol nyelv 6-7. osztály

Környezetismeret/Science 1-6. osztály

Földrajz/Geography 7-8. osztály

Biológia/Biology 7-8. osztály

 

Tóth András

Osztályfőnök 6. osztály

Magyar 5. és 7–8. osztály

Etika 6. osztály
Honismeret 7. osztály
Dráma és színház 8. osztály

 

Keszthelyiné Szmolen Judit

Osztályfőnök 7 osztály

Etika 7-8. osztály
Tanulószoba

 

Gy. Molnár Kadosa István

Osztályfőnök 7. osztály

Magyar 5-8. osztály

Történelem angol nyelven 5-8. osztály

Honismeret 7. osztály

Dráma és színház 8. osztály
Vizuális kultúra/ History of Art 5-8. osztály

Iskolaújság főszerkesztő

 

Bede Zoltán

Angol alsós munkaközösségi vezető

Osztályfőnök 8. osztály

Angol nyelv 3-4-5. és 7-8. osztály

Kultúra és civilizáció/Culture and Civilization 8. osztály

 

Király Mária

Osztályfőnök 8. osztály

Matematika 5. és 7-8. osztály
Matematika előkészítő 7-8. osztály
Matematika tehetséggondozás 8. osztály

 

Katona Mária Linda

 Matematika 5-7. osztály

 

Friis Kenneth

Anyanyelvi lektor

Anyanyelvi angol 1-8.
Kultúra és civilizáció/Culture and Civilization 4. és 6-7-8. osztály

 Digitális kultúra/ Computer Science

    3-6. osztály

 

Schneider Gabriella

Angol nyelv 2-3. és 5. osztály
Kultúra és civilizáció/Culture and Civilization 4-7. osztály
Délutáni tanulásirányítás 2. osztály

Kotora Györgyné

 Fizika 7-8. osztály

 

Reményi Gizella

 Kémia 7-8. osztály

 

 

Dr. Kovács Judit

Célnyelvi mentor és korai nyelvoktatás szakértő

Kultúra és civilizáció/Culture and Civilization 5. osztály

Őri Csanád

Judo oktatás 1-3. osztály

 

Takács András

DÖK csoportvezető

Testnevelés 3-4. és 5-8. osztály

 

Farkas Diána

Tánc 3-8. osztály

 

Méhesné Kispál Anita

Művészi torna 1-3. osztály

 

Bertalan Ágota

Néptánc 1-2. osztály

 

 

 

 

Munkatársaink

 

 

 

Az oktatási-nevelési folyamatot segítő szakemberek

 

 

Pszichológus:          

Hajdú Rebeka

Fejlesztőpedagógus:

Bereczki Mária

Iskolaorvos: 

Dr. Urbanek Krisztina

Védőnő:       

Abdul Krisztina

Iskolafogász

Dr. Póka Beatrix

 

 

 

Az Iskola munkáját segítő dolgozók

 

 

 

Gazdasági igazgató:

Németi Istvánné

Iskolatitkár:

Horváth Henrietta

 

Tisztaságért felelős munkatársaink:

 

 


Műszaki feladatok, karbantartás, gondnok:

Műszaki feladatok, karbantartás, portás:

 

Újvári Valéria,
Szanyi M. Mária
Lezsófiné Kisvári Edina

Lukács Péter

Antal László

 

 

 

 

Díjbefizetés

 

Alapítványi támogatás és különórák díjának befizetése

 

 

Befizetések rendje:

 

Az alapítványi támogatást minden hónap 10. napjáig kérjük a titkárságon befizetni (következő hónap díja).

 

A Titkárság nyitvatartása:

hétfő, kedd, szerda, péntek:               8:00–16:00,

csütörtök:                                         8:00–14:00.

 

Kérjük a határidő pontos betartását!

 

 

 

Az októberben induló különórákon csak az a tanuló vehet részt, aki az elmúlt tanév különóráinak díját rendezte.

 

Akinél befizetési hiány mutatkozik, annak neve törlődik a különórás névsorból.

 

A különórák díja utólagos elszámolással a következő hónap első hetében fizetendő.

 

A befizetési határidőt kérjük, szíveskedjenek betartani!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommunikáció

 

Kommunikáció

 

A szülők minden hónap elején e-mailben hírlevelet kapnak. Ebben információkat olvashatnak az iskola havi programjáról, eseményeiről. A hírlevél gyakran tartalmaz visszajelzés igénylő kérdéseket, ezért kérjük, hogy aminden alkalommal olvassák végig. A hírlevelet megtekinthetik az iskola weboldalán: http://www.szmiskola.hu

A fontosabb heti és havi programokat az iskola bejáratánál elhelyezett hirdetőtáblán tekinthetik meg.

 

Szabó Magda iskolai kommunikáció menete

 

Iskolai szabályzat alapján, amit a Házirend és a SZMSZ tartalmaz.

 

Kérjük a szülőket, hogy amennyiben iskolai probléma adódna gyermekükkel kapcsolatban:

  1. Először az adott pedagógushoz forduljanak a problémával, kérdéseikkel.
  2. Ha nem sikerül a problémára megoldást találni, akkor keressék meg az osztályfőnököt.
  3. Amennyiben szükséges, forduljanak a munkaközösség-vezetőkhöz.
  4. Amennyiben a probléma továbbra sem oldódna meg, forduljanak az iskola vezetőségéhez.

 

Kérjük a kedves szülőket, hogy az osztály levelezőrendszerében (szülő, tanító, tanár) csak az iskolai hírekkel, eseményekkel kapcsolatban írjanak a szülőtársaknak, pedagógusoknak.

A levelezőrendszer nem az egyéni problémák feltárásának, megbeszélésének, kritikájának a fóruma. Javasoljuk, hogy az iskolai problémákat személyesen beszéljék meg.

 

A fenntartó alapítvány kuratóriuma az iskola vezetőségével, nevelőtestületével minden tanév végén közösen dönt arról, hogy mely diákok jelentkezését fogadja el a következő tanévre. A magatartás és a tanulmányi eredmény fontos szempontja a tanulói jogviszony meghosszabbításának.

 

Tisztelettel:

Az fenntartó alapítvány kuratóriumának elnöke

Az iskola vezetősége, nevelőtestülete

Iskolai Szülői Munkaközösség vezetői

 

 

 

 

 

Információk gyermekéről

 

Információk gyermekéről

 

Az Ön legfontosabb kapcsolata az iskolával gyermeke osztályfőnöke. Hozzá fordulhat bizalommal bármilyen problémával, kérdéssel, ötlettel.

 

A munkaközösség-vezetők, Szomódi Zsuzsanna – alsó tagozat; Mihály István – felső tagozat, és az igazgatóhelyettes – Keszthelyiné Szmolen Judit és Reményi Gizella mindig az Önök rendelkezésére állnak, hogy bővebben elmagyarázzák iskolánk pedagógiai programját, tantervét, illetve meghallgatják észrevételeiket, és szükség esetén továbbítják az igazgatónak.

 

A tanév folyamán 1. osztályban I. félév végén és tanév végén is szöveges értékelést kapnak a gyerekek tanulmányi előmenetelükről.

  1. osztályban I. félév végén szöveges értékelést kapnak a diákok, tanév végén osztályzatokkal értékeljük a gyermekek munkáját.

A többi évfolyamon osztályzatokkal értékeljük  a tanulmányi munkát, a magatartást és a szorgalmat.

 Az etikát minden évfolyamon szövegesen értékeljük.

 

Szülői értekezleteken és fogadóórákon igyekszünk a családokat tájékoztatni gyermekük fejlődéséről és beilleszkedéséről, egy tanévben két-két alkalommal.

Természetesen előfordulhat, hogy más időpontban lenne szükség tájékoztatásra. Ez esetben kérjen időpontot személyesen vagy a KRÉTA rendszeren keresztül az adott pedagógustól.

 

Abban az esetben, ha iskolánk tanórán kívüli programot szervez, az osztályfőnök a szülői munkaközösség vezetőjével  tartja a kapcsolatot. Őt értesíti pl. programváltozás, késés esetén.

 

Amennyiben az előre meghirdetett fakultatív programokban (iskolán kívüli tanulmányi versenyek, tehetséggondozó- vagy más szakköri program stb.), bármilyen változás áll be, a szervező/szakkörvezető tanár gondoskodik az érintett szülők tájékoztatásáról .

 

 

 

 

 

 

Események

 

 

A 2024/25-ös tanév rendje és kiemelt eseményei

 

 

 

 

  1. félév
  2. szeptember 2. – 2025. január 17.

 

Őszi szünet:                                     2024. október 26. – 2024. november 03.

őszi szünet előtti utolsó tanítási nap: 2024.október 25.(péntek)
           őszi szünet utáni első nap: 2024. november 4. (hétfő)

Téli szünet:                                      2024. december 21. – 2025. január 05.

                                                           téli szünet előtti utolsó tanítási nap: 2024. december 20.(péntek)
                                                           téli szünet utáni első nap: 2025. január 6. (hétfő)

 

  1. félév vége: 2025. január 17.

Félévi bizonyítványosztás:          2025. január 24.

 

 

 

                                              

 

  1. félév
  2. január 20. – június 20.

 



Síszünet:                                          2025. március 4 –7. 

 

Sítábor:                                            2025. március 2 –7.

Tavaszi szünet:                               2025. április 17 – 27.

tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025.április 16.(szerda)
           tavaszi szünet utáni első nap: 2025.április 28. (hétfő)

A tanév utolsó tanítási napja:      2025. június 20.                      

 

 

 

 

 

 

Munkarend

 

Iskolánk munkarendje

 

  • Az iskola épülete tanítási napokon 7:30-kor nyit.

Kérjük a szülőket, hogy reggel a bejáratig kísérjék gyermeküket!

  • A tanulók a tantermekben már önállóan pakolják ki a felszerelésüket , előkészülve a napi tanulásra. Kérjük a kedves szülőket, hogy ebben ne segítsenek a gyerekeknek!
  • Tanítási napokon 8:15-ig kell megérkezni az iskolába, hogy legyen idő az első tanítási órára előkészülni.
  • Hétfőnként 8:10-ig kell megérkezni az iskolába a felsősöknek, mert iskolagyűléssel kezdjük a hetet, ahol tájékoztatjuk a gyerekeket a hét programjairól.
  • A diákok minden nap pontosan jelenjenek meg az iskolában, mert a késést az e- naplóban rögzítjük!
  • Késést jelent: hétfői napokon a 8:15 utáni,  a hét további napjain a 8:25-utáni érkezés, amit írásban rögzít az iskola. A késők nevét az ügyeletes továbbítja az igazgatónak.
  • A tanítás 8:30-kor kezdődik.
  • A tanórákról a késést is az adott tanár írásban rögzíti.

 

A tanórák csengetési rendje:

  • A tanítási órák 45 percesek.
  • A szünetek 10-15 percesek.

 

 
  

 

Az iskolai ünnepélyeken való megjelenés

 

Sötét szoknya (nem mini) vagy nadrág, illetve fehér blúz vagy ing, iskolai nyakkendő.

 

 

 

 

Minőségi oktatás

 

 

Mit tesz iskolánk a minőségi oktatás megőrzése érdekében?

 

A szülők gyakran érdeklődnek arról, hogy iskolánk mit tesz annak érdekében, hogy gyermekük minőségi oktatásban részesüljön. E tekintetben számos ellenőrzést és felmérést folytatunk, hogy fenntarthassuk a magas színvonalat.

 

Tanáraink különböző és változatos módszereket felhasználva adják tovább a tantervi anyagot a diákoknak, és rávezetik őket a kérdezésre, a kísérletezésre és a kutatómunkára.

 

A hangsúlyt a képességek elsajátítására, a tananyag bevésésére, és a tanulás iránti motivációra fektetik. A tanárok folyamatosan értékelik a diákokat,  az órai aktivitásukat, írásbeli- és gyűjtőmunkáikat. Ugyancsak nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra, felzárkóztatására.

 

Szakmai tudásukkal segítik iskolai munkánkat a matematika szakértője, Zeffer Katalin, valamint angol célnyelvi szakértőnk, Dr. Kovács Judit (óralátogatások és workshopok, módszertani megbeszélések formájában).

 

Az iskolavezetés a munkaterv alapján óralátogatásokat tart, így a tanítókkal és a tanárokkal értékelik az osztály folyamatos haladását, fejlődését.

 

 

 

Kéttannyelvű program

 

Két tanítási nyelvű programunk

 

 

  • Az alsó tagozaton a környezetismeret, a technika, a rajz-és vizuális kultúra tantárgyak angol nyelven folynak az öt angol nyelvóra mellett.
  • 1-2. évfolyamon heti 1 alkalommal a testnevelés óra is angol nyelven kerül vezetésre.
  • 4-8. évfolyamon kultúra és civilizáció tantárgy keretében angol nyelven oktatjuk az angol célnyelvi országok történelmi, földrajzi, irodalmi és egyéb kulturális értékeit.
  • Az 5. és a 6. évfolyamon a természettudomány (Science), vizuális kultúra (History of Art), kultúra és civilizáció illetve heti egy órában a történelem, valamint a digitális kultúra tantárgy oktatása folyik angol nyelven. Angol nyelvből kritériumvizsgára felkészítő tanóra is indul 6. évfolyamon.
  • és 8. évfolyam angol nyelvű tantárgyai: biológia, földrajz, rajz- és vizuális kultúra. Emellett heti egy óra történelem és a digitális kultúra angol nyelven zajlik. Angol nyelvű nyelvvizsga-előkészítő-, társalgásórákat is tartunk az órarend részeként.
  • Heti 5 angol órából egy alkalommal anyanyelvi tanár foglalkozik a gyerekekkel. Célunk, hogy angoltanáraink a nap folyamán minél több alkalommal angol nyelven kommunikáljanak diákjainkkal.
  • Célunk, hogy a 14. életévüket betöltött diákjaink angol nyelvből államilag elismert középfokú, B2 szintű nyelvvizsgát tegyenek.
  • A nyelvvizsgára való felkészülést segítik az angol nyelvterületre szervezett tanulmányi kirándulások.
  • Tanulóink tudását fejleszti, ha részt vesznek angol nyelvi versenyeken, célnyelvi országokba szervezett tanulmányútjainkon, illetve az angolszász kultúrához kapcsolódó programjainkon.
  • Házi nyelvvizsgát (mini English exam) tesznek gyermekeink 2-5.osztályban a II. félév végén.

 

Intézményünk az ELTE angol nyelvi tanszék tanárképző programjának mentori munkáját végzi. Az egyetem végzős hallgatói iskolánkban, vezető tanáraink keze alatt válnak nyelvtanárrá, gyakran zajlik nálunk vizsgatanításuk.

 

 

 

 

 

 

Bilingual Curriculum

  • This year, besides the five weekly English lessons, Science, Art, Culture and Civilisation subjects are conducted in English language in grades 1-4, just like P.E. in year 1 and 2 once a week. In years 4, 5, 6 7 and 8 the historical, geographical, literary and other values of English-speaking countries are taught in English in Culture and Civilization lessons.

In year 5 and 6 Art, Culture and Civilisation, Science are taught in English, as well as History and Digital Culture once a week. In year 7 and 8 students have Biology, Geography, Culture and Civilization, and History of Art in English. They have a History lesson in English weekly as well.

Out of the 5 weekly English lessons, our native English speaker teacher teaches each class once a week during a morning class or for the junior during a Homework Club session. Our aim is that our teachers of English speak English as much as possible to our students during the day.  

 Great emphasis is placed on English language teaching in year 7-8 at our school. Students have 5 English lessons weekly, out of which one is conducted by a native speaker of  English. Plus they have a preparatory session to have high level knowledge during entrance examination for secondary education.

These programmes are provided to our students in order to further strengthen the establishment of bilingual education on higher levels.

Students take exams of  English as a Foreign Language at the end of each school year in year 2-5. In year 6 at half term students take an English as a Foreign Language exam, at the end of the school year there is a Culture and Civilisation exam as well.

At the end of  school year they need to pass an official testing material in year 6,  sent by the responsible educational branches of the government departments which is repeated at a higher level in year 8.

At the end of school, year 7 need to pass exams in either Biology or Geography and History of Art with the help of given topics selected by our teachers.

Students can have the opportunity to take a language exam in upper classes. Preparation for the language exam is supplemented by a one-week study trip to an English-speaking country. The knowledge of our students is further developed if they take part in our English competitions and programmes connected to Anglo-Saxon culture. Our students take an in-house language exam from year 2 up.

 

Our institution takes part in the mentoring programme of ELTE Teacher Training Faculty. The University’s graduates will become teachers with our experts’ help, following their state exam here. Our mentor-teachers have also connections with the Teacher Training Centre of North England, University of Cumbria, and Stranmillis University, Belfast, UK. Our school is one of the three schools in Hungary where British teacher trainees are given an opportunity to learn to teach. Thus our students can gain real intercultural experience.

 

Kritériumvizsga

 

A kritériumvizsga

 

  • A osztály végén a felső tagozat küszöbén tanulóink angol, magyar és matematika tárgyból komplex vizsgát tesznek a sikeres továbbtanulás program keretében.

 

  • osztályban vizsgáznak az alábbiak szerint:

– november hónapban matematika és magyar tantárgyakból tudásfelmérés

– félévkor angol nyelvből szóbeli vizsga

– év végén matematika (írásbeli), magyar irodalom (írásbeli + szóbeli), kultúra és
  civilizáció angol nyelven
(szóbeli).

 

  • A kritériumvizsga lehetőséget nyújt, hogy az esetleges hiányosságokat diákjaink még idejében pótolják a 7–8. osztályban.

 

  • osztályban tanév végén vizsgáznak magyar nyelvtanból (írásbeli), földrajzból vagy biológiából és művészettörténetből (angol nyelven, szóbeli)

 

  • osztályban mestermunkát írnak, tanáraik előtt, nyilvánosan „védik meg” munkájukat.

 

  • A felsőbb évfolyamon (7-8. osztály) 1-1 órát állítottunk be az órarendbe (magyar és matematika tantárgyakból), ahol a diákok a szaktanárok által külön felkészítő feladatokat oldanak meg óráról-órára. Ezzel megalapozzuk a sikeres írásbeli felvételit 8. évfolyamon.

 

 

 

 

  • Tanulóink komoly tapasztalatokra tesznek szert a vizsgára való felkészülés során, így magabiztosabban és felkészültebben mehetnek a középiskolai felvételikre.

 

  • Az első szóbeli és írásbeli vizsgadrukkot „védett otthoni” környezetben élik át.
    A diákoknak és a szülőknek is rálátása nyílik arra, hogy a felső tagozat első két évében milyen alapot nyújtott iskolánk, és ebből mennyit tudott a tanuló elsajátítani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tehetséggondozás

 

Tehetséggondozás

 

Minden évfolyamunkon két tanítási nyelvű program szerint folyik az oktatás.

Ezekben az osztályokban magasabb óraszámban tanulják a gyerekek az angol nyelvet, egy nap több kötelező angol nyelvű tanítási órájuk is van a tanulóknak.

A tehetséggondozó foglalkozások kialakításakor figyelembe vettük a gyerekek terhelhetőségét.

A foglalkozások a következőképpen működnek:

 

  1. osztályban heti 1 alkalommal minden tanulónak néptánc-foglalkozás keretében fejlesztjük ritmuskészségét, növeljük állóképességét.

Heti 1 alkalommal a kisfiúknak judo, kislányoknak művészi torna épül be az órarendjükbe.

 

  1. osztályban heti 1 alkalommal minden tanulónak néptánc-foglalkozás keretében fejlesztjük ritmuskészségét, növeljük állóképességét.

Heti 1 alkalommal a kisfiúknak judo, kislányoknak művészi torna épül be az órarendjükbe.

Az érdeklődő diákoknak matematika tehetséggondozó kört indítunk.

 

  1. osztályban heti 1 alkalommal a fiúknak foci, a kislányoknak tánc épül be az órarendjükbe.

Az érdeklődő diákoknak matematika és magyar tehetséggondozó kört indítunk.

 

  1. osztályban heti 1 alkalommal az fiúknak foci, a lányoknak táncóra épül be az órarendjükbe.

Az érdeklődő diákoknak matematika és magyar tehetséggondozó kört indítunk.

 

5–8. osztályban heti 1 alkalommal a fiúknak foci a lányoknak táncóra épül be az órarendjükbe.

Lehetőséget kínálunk, hogy a diákok tehetséggondozó foglalkozáson vegyenek részt (magyar irodalom, történelem, matematika), így elmélyülhetnek a választott témában (színházlátogatások, irodalmi- és történelmi séták, versenyek).
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a felső tagozatos gyerekeknek már kialakul az érdeklődési körük, kiderül, hogy mely területeken tehetségesek. Rendszeresen járnak sport, zenei, képzőművészeti foglalkozásokra, így kevesebb délutánt töltenek iskolánkban.

 

A tehetséggondozó foglalkozások nem kötelezőek, viszont annak a diáknak, aki eldöntötte, hogy melyik foglalkozást választotta, rendszeresen részt kell vennie a foglalkozásokon. Mivel ezek a programok a napközis foglalkozás tanulási idejében történnek, így ezeken a napokon otthon kell felkészülnie a gyerekeknek másnapra.

 

 

Tehetséggondozás

 

 

 

Matematika tehetséggondozást vezető pedagógusok:

Zeffer Katalin 2. és 3. osztály

Kispál-Katics Eszter 4.osztály

Szomódi Zsuzsanna 6. és 7. osztály

Király Mária 8. osztály

 

Magyar tehetséggondozás

Muszbek Zsuzsanna 3. és 4.osztály

 

 

Irodalmi kör, iskolaújság szerkesztés – 5–8. osztály

Gy. Molnár Kadosa

 

 

Történelem és  magyar tehetséggondozás –
Históriai vetélkedő vezető pedagógus – felső tagozat

Major Zsuzsa 

 

 

Évente közös projektnapokat szervezünk. Kérjük a szülőket, hogy kísérjék figyelemmel a gyerekek feladatait, segítsék kutatómunkájukat, látogassanak el kiállításainkra!

 

Logikai játékdélutánok

 

A nagy sikerre való tekintettel minden tanévben megrendezésre kerül ez a programunk.

Időpontját és kínálatainkat a hirdetőtáblán olvashatják majd a gyerekek, melyekre előre kell jelentkezni.

Logikai, stratégiai és kártyajátékok nagy választékával ismerkedhetnek meg tanulóink, illetve megpróbálunk minél több új, izgalmas játékot is megtanítani nekik.

Minden osztályból várjuk a jelentkezéseket, reméljük, hogy sokat nevetünk, izgulunk és örülünk majd a közös játékokon!

 

 

 

Házi feladat

 

 

Házi feladat

 

  • Minden gyermek javára válik, ha otthon átismétli, és gyakorolja a tananyagot.

Az aktuális házi feladatokat, kérjük, kövessék nyomon a KRÉTA-ban!
Minden gyermek érdeke, ha az iskolában nem tudta befejezni a feladatát, otthon pótolhassa, vagy ha gyakorlásra van szüksége (amiről a pedagógus tájékoztatja a szülőket), akkor azt nyugodt környezetben végezhesse el. A nagyobbaktól kérjük, hogy vigyék haza a tankönyveiket minden nap, hogy másnapra az órarend szerint be tudjanak pakolni az iskolatáskájukba.
A kedves szülőknek javasoljuk, hogy mindezt kísérjék figyelemmel, hogy gyermeküknek is fontos legyen a tanulás.

 

  • A házi feladat elkészítésének háromszori hiánya az adott tantárgyból egy elégtelen osztályzat beírását vonja maga után, mely az e-naplóba bekerül.

 

  • Az 1-2. osztályban javasoljuk az olvasást minden este, valamint, hogy válogassanak a gyerekek a különböző tantárgyak szorgalmi feladatai közül.

 

  • 3-4. osztályban iskolánk javasolja, hogy heti 3×30 percet önállóan olvassanak a gyerekek, látogassanak könyvtárat, illetve válasszanak olvasnivalót az ajánlott olvasmányok jegyzéke alapján.

 

  • A felsőbb évfolyamokon a tanulás hatékonyságát segíti, ha a rendszeres olvasás mellett a diákok napi 30–60 percnyi időt önálló felkészülésre fordítanak.

 

Dolgozat, szóbeli felelet

 

A diák joga, hogy egy nap maximum kettő témazáró dolgozatot írassanak vele, és hogy a témazáró dolgozatot 10 munkanapon belül értékelve visszakapja.

 

Javító dolgozatok lehetőségei

 

Témazáró dolgozat esetén javító dolgozatot a következő esetekben írhatnak a gyerekek:

2–3. osztályban javíthatnak 1-es, 2-es, 3-as  osztályzat esetén, de mindkét jegyet be kell írni.
4–5. osztályban javíthatnak 1-es, 2-es osztályzat esetén, de mindkét jegyet be kell írni.
6–8. osztályban javító dolgozat írására nincs lehetőség. Azonban félévkor és év végén, ha kétes jegyre áll valaki, a tanár által kijelölt témakörből írhat dolgozatot.


Feleltetni mindig lehet a gyerekeket, így is történhet javítás, de a felelés nem témazáró jegy súlyú.

 

 

Szabályrendszer

 

 

Az iskola szabályrendszere

 

  • A tanév kezdetekor minden osztály osztályszabályokat fogalmaz meg az adott tanévre vonatkozóan. Ennek célja a biztonságos, nyugodt, harmonikus tanulási környezet megteremtése, az egyéni felelősségtudat kialakítása, magatartási problémák kezelése az osztályközösség által, a fegyelem, önuralom erősítése.
  • Az osztály minden tagja és az osztályfőnökök részt vesznek a közös szabályok megalkotásában. A diákok megfogalmazhatják azt is, hogy miben kérik a pedagógusok segítségét. Az osztályszabályok az osztályteremben jól látható helyen kerülnek kifüggesztésre.
  • A diákok és a pedagógusok aláírásukkal hitelesítik az osztályszerződést. Az osztály- és egyéni értékelések egyik kiindulópontja havonta, félévente, évente az osztály által alkotott magatartási szabályok betartása.
  • Az osztályszabályokról az iskola levélben értesíti a szülőket is.

 

Magatartási problémák, illetve a házirend megsértése esetén alkalmazható fegyelmező intézkedések formái, fokozatai:

 

  1. a) szóbeli figyelmeztetés
  • szóbeli figyelmeztetést a szaktanár, az osztályfőnök és az igazgató adhat.
  1. b) személyes találkozó a szülővel és az érintett tanulóval
    • indokolt esetben a szülővel és az érintett tanulóval személyes találkozó megbeszélése szervezhető, melynek célja a magatartás javulására irányuló szerződéskötés (szóbeli vagy írásbeli) is lehet
  1. c) írásbeli figyelmeztetés, intés, megrovás súlyos vétségek esetén (lásd: A vétségek formái című táblázatot), az intézkedések súlyosság szerint növekvő sorrendjében
  • szaktanári figyelmeztetés
  • szaktanári intés
  • szaktanári megrovás
  • osztályfőnöki figyelmeztetés
  • osztályfőnöki intés
  • osztályfőnöki megrovás
  • igazgatói figyelmeztetés
  • igazgatói intő
    • ezzel egyidejűleg a szülővel, tanulóval személyes találkozó megbeszélése indokolt esetben külsős szakértő (pszichológus, családgondozó, mentálhigiénés szakember) bevonása
  • igazgatói megrovás
  • nevelőtestületi figyelmeztetés
  • nevelőtestületi intés
  • nevelőtestületi megrovás
  • fegyelmi eljárás
    • súlyos, indokolt esetben fegyelmi eljárás megindítása

 

A vétségek formái:

 

besorolás

 

vétség

– közönséges, trágár beszéd

– szemtelenség (visszabeszélés, kérés megtagadása)

– csúfolódás

– provokálás (gyerekkel vagy felnőttel szemben)

– más tulajdonának rongálása, elrejtése

 

súlyos vétség

– testi bántalmazás (verekedés, hajtépés, öklözés, gáncsolás, rúgás, lefogás)

– érzékeny testrészekre irányuló ütés (fej, nyak, hát, nemi szerv)

– lelki zsarolás, lelki bántalmazás, kiközösítés

– szándékos rongálás (intézmény, más tulajdona)

– más tulajdonának ellopása

 

Magatartási vétségek esetén a fegyelmező intézkedések mellett jóvátételről állapodnak meg az érintettek. Ez valamilyen konkrét jócselekedetet jelent: munkavégzés iskolai osztályközösségért vagy annak egy-egy tagjáért, diákért, tanárért.

 

Az okozott kárt minden esetben meg kell téríteni!

 

Mulasztások igazolása

 

 

Mulasztások igazolása

 

  • Az iskolából történő hiányzást szülő, orvos, osztályfőnök, ill. az iskolavezetés igazolhatja.
    A szülő egy tanév során félévente 5 napot igazolhat írásban, vagy az e-naplóban. Az igazolást legkésőbb egy héttel a mulasztást követően az osztályfőnöknek be kell mutatni. Az osztályfőnök és az iskolavezetés indokolt esetben (pl. tanulmányi verseny, sportkikérő stb.) igazolhat mulasztást.
  • A hiányzást a szülőnek igazolnia kell az e-naplóban.
  • Hiányzás esetén az aznapi leckét a tanító, tanár feljegyzi, kérés esetén a szülőnek eljuttatja.
  • 10 óránál több igazolatlan hiányzás után az igazgatónak kötelessége értesíteni a gyermek lakóhelye szerinti jegyzőt.
  • A testnevelés órákról való állandó felmentést – orvosi indok alapján – a háziorvos, szakorvos adhat.
  • A tanítás nélküli munkanapokon is kötelező a programokon való részvétel
    (pl. Szabó Magda nap). A megjelenés elmulasztása igazolatlan órát jelent.
  • Amikor osztályaink erdei iskolába kirándulnak, az rendes tanítási időszaknak számít. A programon részt nem vevő tanulóknak ezeken a napon kötelező iskolába járni.
  • A tanórákra a diákoknak pontosan kell érkezniük. A késések ideje összeadódik. Ha összegyűlik a 45 perc, az egy igazolatlan órának számít. Egy igazolatlan óra után értesítjük a szülőt, és tájékoztatjuk a következményekről.

 

Szünetek rendje

 

 

Szünetek rendje

 

  • A tanulók a tanítási órák szünetében az iskola területén tartózkodnak.
  • A folyosón és az udvaron tanári felügyeletet biztosítunk a mindenkor érvényes ügyeleti beosztás szerint.
  • A óra utáni szünetet az alsósok, a 3. óra utáni szünetet a felsősök az udvaron töltik. A 3. szünetben az alsósok a teraszokon levegőznek (kivéve, ha esik az eső).
    Kérjük, a gyermekeket az évszaknak megfelelő ruházattal lássák el (pl: kabát, sapka, sál).
  • Az udvari szünet a diákok számára kötelező (a szünetben tud a tisztasági management fertőtleníteni, takarítani). Ezt akadályozó betegség esetén írásbeli szülői igazolást kérünk.

 

 

Munkarend

 

Az iskola helyiségeinek, eszközeinek használati rendje

 

  • Iskolánkban váltócipő használata kötelező, ezért kérjük, hogy a szülők is csak indokolt esetben jöjjenek fel az emeletre!
    Iskolánkban délutánonként is tanulási munka folyik (pl. korrepetálás, egyéni tehetséggondozás, drámajáték, tanszoba és napközi), kérjük a szülőket, hogy ezt a munkát ne zavarják!
  • Iskolánk felső tagozatán a tanítás szaktantermekben történik (matematika, természettudomány, történelem, angol, magyar).
  • Az osztálytermeknek az egyes osztályok gazdái. A termek rendjéről, tisztaságáról, otthonossá tételéről, a padok és a felszerelések épségének megóvásáról, és ellenőrzéséről az adott osztály gondoskodik.
  • A tanulók kötelesek az iskola épületét, udvarát és annak berendezési tárgyait rendeltetésszerűen használni, s az általuk okozott károkat megtéríteni.
  • Falfestés, falfirka, szándékos rongálás súlyos igazgatói büntetést vonhat maga után!
  • Az iskola közös helyiségeiért és annak tisztaságáért minden tanuló felelős.
  • A mellékhelyiségek rendeltetésszerű használata mindenki számára kötelező.

 

 

 

Étkezés, az iskolai ebédlő rendje

 

Étkezés, az iskolai ebédlő rendje

 

  • Reggeli:
    az 1. szünetben az alsó tagozatosok, a szünetben a felső tagozatosok reggelizhetnek.
  • Ebéd:
    a tanulók az órarend függvényében, osztályonként a tanítókkal 12:15 órától ebédelnek.
  • Uzsonna:
    Az uzsonnát 15:45 után csoportonként fogyasztják el a gyerekek az osztályteremben
    (az alsóbb évfolyamokon).
  • Kérjük, a gyerekek ne hozzanak magukkal egészségtelen ételeket: chipset, colát, energiaitalt, stb.

 

 

A délutáni foglalkozások rendje

 

A délutáni foglalkozások rendje

 

  • Az iskola délutáni ügyeletet 17 óráig biztosít.
  • Amennyiben a gyermekéért a szülő 17:00 után érkezik, a tanítói felügyeletért az iskola külön díjat számol fel, melyet a szülő a tárgyhót követő hónap elején, a titkárságon egyenlít ki.
  • Minden megkezdett 15 perc után 1000 forint a felügyeleti díj.

 

 

●       Kérjük a szülőket, hogy a délutáni tanulási időt a gyermekek érdekében ne zavarják meg a tanterem ajtajának nyitogatásával vagy kopogtatással, és a tanulók távozásával, illetve érkezésével.

●       A tanulási időt megzavarni csak indokolt esetben (iskolai különórák, előre jelzett elfoglaltságok) lehet, amit az e-naplóban kérünk előre bejegyezni!
Az eredményes felkészülés érdekében kérjük, lehetőség szerint csak
16:00-tól vigyék haza alsó tagozatos gyermeküket.

A tanítók 16 órakor kísérik le a gyermekeket a lenti öltözőhöz, ahol a szülők fogadják őket.

●       Kérjük a szülőket, hogy amennyiben az időjárás engedi, az udvaron várakozzanak a bejárati rész biztonsága érdekében.

 

  • 16:00–17:00 között irányított szabadidős foglalkozásokon vehetnek részt a gyerekek, 16:00-16:30 között az udvaron, 16:30-17:00 között az ebédlőben.
  • A tanuló egyedül csak a szülő írásbeli kérelmével/hozzájárulásával távozhat el az iskolából!
  • A délutáni foglalkozások teljes időtartama alatt a házirend szabályai a mérvadók.

 

A délutáni szabadidős foglalkozások rendje

 

 

A délutáni szabadidős foglalkozások rendje

 

  • Az osztályfőnök szeptemberben ismerteti a tanulókkal a délutáni foglalkozások lehetőségeit.
  • A délutáni programról a tanulók a faliújságról tájékozódhatnak.
  • 17 óra után a külön foglalkozásokon részt vevő tanulók felügyelete a foglalkozásvezető feladata, így tőle lehet átvenni a gyerekeket.
  • Kérjük a szülőket, hogy a gyerekükért 16:30-ig jöjjenek. 16:30-tól a gyermekek a könyvtárban tanári felügyelet mellett olvasnak, rajzolnak, tanulnak.

 

 

A GYERMEK AZ ISKOLÁBAN
BECSÜLJE ÖNMAGÁT,

TISZTELJEN MÁSOKAT,

VÉDJE A KÖRNYEZETÉT!

 

 

 

 

 

A viselkedés normái

 

Az iskolai és az iskolán kívüli viselkedés normái

 

Vagyonvédelem:

  • Abban az esetben, ha a diák mobiltelefonnal vagy más elektronikus okoseszközzel, játékkal érkezik az iskolába, a készüléket reggel köteles átadni az alsó tagozatos diák az osztályfőnöknek, a felső tagozatosok az ügyeletes pedagógusnak. Az ügyeletes tanár érkezéskor a telefonokat osztály szerint külön gyűjtődobozába gyűjti. Amennyiben a diák a telefonját önként nem adja le, tanítási időben a tanár azt elveheti, és csak távozáskor adhatja vissza a gyereknek, ill. a szülőnek.
  • Az iskola a tanulók értekeiért felelősséget nem vállalhat, ezért kérjük, a diákok ne tartsanak maguknál indokolatlanul nagy értéket (például ékszert vagy sok pénzt)!
  • Tilos más személyes holmijához hozzányúlni, megrongálni, eltulajdonítani! Ennek vétsége fegyelmező intézkedést von maga után. Az okozott kárt meg kell téríteni!

Általános:

  • A diákoknak mindenkivel szemben udvariasságot és tiszteletet kell mutatniuk. Semmilyen bántó magatartást (mint az ugratás, cinikus viselkedés, csúfolódás, megfélemlítés, rasszizmus, lelki bántalmazás szóban és internetes formában) nem tolerálunk. A diákok felé elvárás, hogy becsüljék meg és óvják az iskola tulajdonát – vigyázva a kiállított, bemutatott tárgyakra, cipőkre, ruhákra.
  • A rágógumizás iskolánkban TILOS!
  • A házirend szabályai az iskolán kívüli iskolai rendezvényekre is teljes mértékben érvényesek.

 

Öltözködés:

  • Iskolaidő alatt tanulóink számára kívánatos az ápolt külső és rendezett megjelenés, amely egyszerű, a divat szélsőségeitől mentes.
  • Halálfejes póló, kivágott, szaggatott ruha vagy nadrág, mini szoknya, túl rövid sort viselése, valamint a körömfestés, műköröm, hajfestés, tetoválás nem megengedett. A hosszabb hajú diákoknak javasoljuk a hajgumi használatát. Kérjük a fiúkat is, hogy a hajuk ne lógjon a szemükbe és fülbevalót ne viseljenek!

Iskolánkban nem ajánljuk a nyaklánc, nagy fülbevaló és a karkötő használatát, balesetek elkerülése miatt.

 

Tanórákon:

  • A tanuló figyelmesen hallgasson meg másokat, és az idejét megfelelően használja ki a tanórákon. A személyes felszereléseit rendben kell tartania.

 

Az udvaron:

  • A diákok másokra odafigyelve, testi épségüket megóvva rendeltetésszerűen használják a játszótereket.
  • A diákok gondoskodjanak környezetükről, – a szemetet a szemetesbe dobják, vigyázzanak a virágokra, fákra!
  • Az udvaron a „BOLDOG ISKOLAUDVAR” szabályzata érvényes.

 

Kedves Gyerekek!

 

Szeretnélek Titeket megkérni, hogy törődjetek velem, hogy sokáig szép környezetben, balesetmentesen tudjatok játszani.

 

  1. Kérlek, hogy felügyelet nélkül, soha ne gyere ki az udvarra!
  2. Játsszatok együtt, fogadjatok be mindenkit a játékba, de közben figyeljetek is egymásra!
  3. A többieket is engedjétek játszani!
  4. Amikor véget ért a szünet, rendezett sorokban sétáljatok be az épületbe!
  5. Mindig szóljatok a felnőttnek, ha játék közben valamilyen baj ér Titeket, vagy ha bánt valami!
  6. A mászókára mindig csak olyan magasságba mássz föl, ahol biztonságban érzed magad, és kérlek, ne ugrálj le róla!
  7. A gyűrűről csak akkor szabad lábat beakasztva lelógni, ha a tenyered leér a földig!
  8. A focipályán 12:30 és 14:30 óra között csak akkor focizz, ha csöndben tudsz maradni, mivel az ovisok ekkor alszanak, kérlek, ne zavard őket a pihenésben!
  9. A libikókát egyszerre csak ketten használjátok, hogy még sokáig és baleset nélkül élvezhessétek a mérleghintázást!
  10. A várat közös játékra használd, mindenkit engedj a játékokhoz, és ne lökdösődj! Itt ne labdázz, ne mássz a szélére, és vigyázz alatta csak az 1-2.osztályosok férnek el!
  11. A csúszdán csak lecsúszni szabad, csimpaszkodni, visszafelé felfutni balesetveszélyes!
  12. Ne felejtsd el, hogy a mobiltelefonodat csak hazainduláskor kapcsolhatod be!
  13. Amikor véget ért a szünet, illetve a délutáni játék, a játékokat szedd össze, hogy másnap is élvezhesd a játékot!
  14. Amikor érted jöttek, és hazaindulsz, köszönj el a rád vigyázó nevelőtől! Ellenőrizd, megvan-e a kabátod, pulóvered, táskád!
  15. Vigyázz a növényekre, ne tördeld le őket! A tavaszi ültetés után gondozd és ápold a virágokat!
  16. A szemetet mindig a szemetesbe dobd be! Óvd a tisztaságom!
  17. A padokat, székeket, asztalokat a helyükről engedély nélkül ne mozdítsd el, illetve foglalkozás után tedd vissza a helyükre!
  18. A focipálya labdahálójába ne kapaszkodj bele, ne rángasd, mert kinyúlik és nem lesz alkalmas a labdafogásra.

 

Köszönöm, hogy meghallgattál, kérlek, tarts be kéréseimet!

 

                                                                                               A boldog iskolaudvar”

 

Egészség és biztonság

 

Egészség és biztonság

 

A gyermekeink egészsége és biztonsága kiemelkedően fontos számunkra.

 

  • A 2021/22-es tanévben kiadott iskolai Járványügyi Protokoll megtekinthető a Házirend mellékleteként.
  • Amennyiben a gyermekük a betegségből még nem gyógyult meg teljesen, kérjük, hogy ne küldjék be az iskolába, a saját és a többiek egészsége érdekében.
  • Csak akkor jöjjön iskolába a tanuló, ha egész nap részt tud venni a tanulásban.
    Kérjük, hogy beteg vagy lábadozó gyermeket erdei vagy nyári táborba se küldjenek!
  • Amennyiben baleset történik, a tanár ellátja a gyermeket az iskolánkban és a szülőt telefonon értesíti. Intézményünk jegyzőkönyvet készít a balesetről.
  • Vészhelyzet esetén amennyiben nem tudjuk a családot elérni, a gyermeket a legközelebbi kórházba szállítjuk, ahova a pedagógus elkíséri a gyermeket.
  • Azért a gyógyszerért, amit a szülő a gyermekével az iskolába küld, intézményünk nem tud felelősséget vállalni.

 

Az épület kiürítése

 

Az épület kiürítése

 

Az iskola kidolgozott menekülési tervvel rendelkezik tűz, bombafenyegetés vagy hasonló történések esetére. Ezeket minden félévben egyszer gyakoroljuk a gyerekekkel. Abban az esetben, ha az épületet ki kell üríteni, a Marczibányi Téri Művelődési Központ épületébe megyünk a gyerekekkel.

 

Kivételes időjárás esetén

 

Az iskola általában nem zár be rossz időjárási viszonyok esetén. Ez azonban előfordulhat különleges helyzetetek fennállásakor:

  • ha az iskolát megközelítő főbb útvonalak járhatatlanok vagy járhatatlannak minősítettek.
  • ha az iskola megközelíthetetlen a BKV járataival.
  • arról, hogy az iskolát bezárjuk-e vagy sem, az igazgató dönt 7:00-ig. Ebben az esetben az igazgató értesíti az osztályfőnököket, akik a riadóláncot elindítják osztályon belül.

 

A tanítási napokat nem szakítjuk meg, csak kivételes esetekben.

Amennyiben valamilyen okból nem érjük el a szülőket, a gyermeket semmiképpen nem küldjük el az iskolából (felügyeletet biztosítunk).

 

Minden kivételes időjárási körülmény esetén a szülőnek kell eldöntenie, hogy biztonságos-e gyermekét iskolába küldeni, vagy sem. Amennyiben az időjárás rosszabbodik és a hazafelé út nem biztonságos, a szülő korábban elviheti gyermekét az iskolából.

 

Az alábbi tervezett programjainkról bővebb tájékoztatást a havi hírlevelekben olvashatnak:

 

Focibajnokság, Gólyaavatás, Zenei Világnap, Október 6-i emlékfal, Kerületi angol verseny, Tök-jó Nap, Halloween, Helyesíró verseny, Felsős buli, Logikai játékdélután, Adventi kézműves délután, Október 23-i megemlékezés, Sütivásár,

Osztálykarácsonyok, Bolhapiac, International Day, Matematika verseny, Angol verseny, Valentin nap, Vers- és prózamondó verseny, Zöld napok – virágültetés, Költészet napja, Rajzverseny, Családkutatás, Csodatükör, Angol szakmai napok, Csillagmese – Piros nap, Históriai vetélkedő, Szivárványharcos – környezetvédelmi verseny, Disputa délután, Népmese napja, Márton nap, Szépolvasó verseny, Nyakkendő avatás, Népdaléneklés, Projekt hét, Anyák napi hét, Mestermunkák bemutatása, Gyermeknapi hét, Ballagás, Már felsősök leszünk – 4.-es buli, Nyári táborok, Gála.

Iránytű elfogadása

 

Az Iránytűt a nevelőtestület 2024. augusztus 30-án elfogadta:

 

                                                                       _______________________________

  1. Bach Zsuzsanna

                                                                                               igazgató

 

 

 

 

A nevelőtestület tagjai:

 

  1. Bede Zoltán
  2. Erdősné Bach Zsuzsanna
  3. Molnár Kadosa István
  4. Katona Mária Linda
  5. Kamrás Orsolya
  6. Kenneth Friis
  7. Keszthelyi-Kocsis Enikő
  8. Keszthelyiné Szmolen Judit
  9. Király Mária
  10. Kispál-Katics Eszter
  11. Koczka Zsuzsanna
  12. Kotora Györgyné
  13. Kovács Judit
  14. Major Zsuzsanna
  15. Mihály István
  16. Muszbek Zsuzsanna
  17. Őri Csanád
  18. Reményi Gizella
  19. Rózsahegyi Luca
  20. Szeőke Kata
  21. Szomódi Zsuzsanna
  22. Takács András
  23. Tóth András
  24. Vereczkey Luca Lili
  25. Zeffer Katalin
cropped-001-Sz-M-logo.jpg

Telefon: 061-326-6648